Atletboxen

I Sporthusets populära Atletbox finns stora funktionella ytor, 22 meter crossfit rigg, 40 meter löparbana och ett stort utbud av fria vikter. Våra duktiga och utbildade coacher erbjuder effektiva, roliga och varierande träningspass som är anpassade för att du ska utmanas och utvecklas oavsett nivå.

I medlemskapet Atletboxen ingår alla gruppträningspass i salarna, alla utomhuspass och alla pass i Atletboxen. Nedan kan du se exempel på pass som finns i Atletboxen 

Atlet WOD (Crossfitness): Effektiv funktionell träning där vi förbättrar styrka, kondition, rörlighet och koordination. Vi använder oss av egen kroppsvikt och olika redskap. Här har vi som krav att du ska ha genomgått teknikpass och introkurs för Atletboxen. Ett pass för dig som behärskar basrörelser och är van att träna med bland annat skivstång.

Atlet Cirkel: Ett pass där vi utmanar styrka, kondition och balans i olika intervaller och stationer. Alla kan delta utifrån sin egna nivå. 

Fredagsfys: Ett pass med varierande upplägg där vi jobbar med egen kroppsvikt och olika träningsredskap. Ett pass med fokus på hela kroppen. Alla kan vara med och man jobbar utifrån sin egna nivå.

Bootcamp: Ett roligt och utmanande pass där vi använder oss av redskap som exempelvis slädar, däck och släggor. Passen har varierande upplägg och alla kan delta utifrån sin egna nivå. 

Styrketräning Skivstång: Lär dig träna med skivstång. Passet innehåller både teknikgenomgång och därefter styrketräning med skivstång och andra redskap efter egen förmåga.

Pumping Iron: Ett pass där vi jobbar i olika tempo med skivstänger, hantlar, gummiband. Kroppen tränas från topp till tå och specifika muskelgrupper utmanas med extra fokus och pump!

Strongman workout: Strongman inspirerade pass för dig som gillar att utmana dig ordentligt!

Kettlebellpass: Att träna med kettlebell gör att du arbetar med hela kroppen och får en allsidig träning. Vi går igenom grundläggande kettlebells teknik och passets intensitet och motstånd bestäms individuellt.

“Träna med pass”: OBS! På våra “träna med” pass tränar även coachen tillsammans med gruppen. Såklart tillgänglig för hjälp, dock krävs här god träningsvana och god teknik för att delta.