Gruppträning

I sporthuset erbjuder vi flera olika salar och ett brett utbud av gruppträning och spinning. Våra duktiga och utbildade instruktörer erbjuder effektiva, roliga och varierande träningspass som är anpassade för att du ska utmanas och utvecklas oavsett nivå.

I Grupptränings kortet ingår alla blåmarkerade pass i gruppträningsschemat samt gymmet. 
Nedan finns exempel på pass som erbjuds och ingår:

gruppträningskortet

Functional training

Effektiv, rolig och funktionell träning. Kondition varvas med styrka, rörlighet och stabilitet på olika stationer.

strong nation

Ett högintensivt pass där vi tillsammans tar oss igenom fyra block i takt till musik och med kroppen som redskap.

Tabata

Ett populärt pass med korta och intensiva intervaller med inslag av både styrka, kondition & rörlighet.

basic strength

Fokus på en välbalanserad fysik med god grund styrka. Alla kan delta eftersom motståndet i övningarna anpassas efter sin egen förmåga och styrkenivå.

Cirkelträning

Ett roligt och effektivt pass där kondition varvas med styrka och stabilitet på olika stationer och intervaller.

xcord

Ett funktionellt och roligt pass för hela kroppen där du använder x-cord dragband och tyngdpunkten för att skapa motstånd.

Spinning

Här jobbar vi med hjärtat. Vi varvar olika intervaller, tempo och återhämtning. Allt tillsammans med go musik.

Booty power

Ett pass i intervallform där vi fokuserar på att träna kroppens stora muskler, rumpa och lår!

gymcirkel

Ett pass för dig som vill lära dig mer och testa på att träna i gymmet. Vi tränar olika muskelgrupper på gymmets maskiner.

core

Träna kroppens ”kärna” och få en bättre hållning. Vi förbättrar stabilitet, balans och stärker den djupa muskulaturen.

Spinn styrka

Passet är uppdelat med 45min spinning som sedan avslutas med 20min styrka med olika övningar & redskap.

Afro dance

Ett glädjefyllt danspass som passar alla. Med kraftfulla, stora, enkla rörelser förenas kroppen med trummornas rytmer.

danceparty

Ett glädjefyllt danspass med flera instruktörer som mixas med olika dansstilar och massa partyhits.

step styrka

Ett step up-pass där enkla stegkombinationer varvas med styrkeövningar till medryckande musik.

Boxning

Ett passet som är inspirerat av boxning och kampsport. Fokus på teknik, puls och glädje.

Zumba

Roligt och pulshöjande danspass till härlig musik. Här förbättra du kondition, koordination och rörlighet. 

Danzy

Ett pulshöjande och roligt danspass. Enkla koreografier till en mix av härliga hits.

Yoga

Mjuka upp kroppens muskler med lugna rörelser och djupa andetag. Återhämtning för både kropp och själ.

kick´n box

Ett roligt pass inspirerat av boxning och kampsport, slag varvas med sparkar och effektiva styrkeövningar.

WOD

Ett pass där vi tränar styrka & kondition i funktionella rörelser med hög intensitet & variation med olika redskap.

Skivstång styrka

Ett styrkepass för dig som vill jobba igenom hela kroppen, till skön musik, med skivstång, vikter och andra redskap.

capoeira

Brasiliansk effektiv träning med fokus på koordination och rörlighet. Inslag av dans, enkel akrobatik, musik och samspel.

HIT cardio

Högintensiv träning för ökad kondition och fettförbränning. Vi varvar cardio maskiner och pulshöjande övningar.

atletkortet

Crossfitness

Ett pass där vi tränar styrka och kondition under hög intensitet och variation med olika redskap.
Det passar dig som har god träningsvana och kan utföra basrörelser.

bootcamp

Ett roligt och utmanande pass där vi använder oss av redskap som rep, däck och slädar. Vi arbetar med olika övningar, stationer och alla pass ser olika ut! Kul och utmanande! 

Atletcirkel

Funktionell träning där vi förbättrar och utmanar styrka, kondition, stabilitet och balans i olika intervaller och stationer.

Hårdrocks fredag

Ett rockigt pass med varierande upplägg och olika redskap. Ett pass med fokus på hela kroppen och massa rock’n’roll och pannben. Perfekt start på helgen! 

Tyngdlyftning

Lär dig träna med skivstång. Passet innehåller både teknikgenomgång och därefter styrketräning med skivstång. Varje pass innehåller olika fokus så som benböj, frivändning eller marklyft.

Styrketräning

I detta pass jobbar vi med olika redskap med fokus på att bli starkare i kroppen. Övningar som ex marklyft, benböj, bänkpress mm där vi använder oss av hantlar, bollar och skivstänger.

Crossfitness teknik

Lär dig mer om grundrörelserna och teknik i övningar som vi tränar på CrossFitness passen. Få mer kunskap hur du ska utföra övningar med skivstång och andra träningsredskap!